Успіх

Як проходити співбесіду в 2025 році. Поради експертів

Кожне співбесіду при працевлаштуванні схоже одне на інше. Вам задають питання, ви відповідаєте і намагаєтеся справити позитивне враження. Але час не стоїть на місці і правила, які діяли ще десять років тому перестають бути актуальними. Зараз не обов’язково приходити на зустріч з роботодавцем в діловому костюмі, не вийти, постати зовсім іншою людиною (соціальні мережі вас видадуть), так і сама фізична присутність на місці проведення співбесіди не обов’язково.

Давайте розбиратися, як підготуватися до співбесіди в 2023 році.

Зміна форми

«Завдяки» пандемії COVID-19 багато компаній перейшли на віддалену роботу. Для одних міра була вимушеною і після зняття карантинних заходів вони повернулися до звичного формату роботи. Для інших такий варіант виявився кращим.

В 2023 році роботодавці цінують шукачів, які можуть працювати віддалено і готові успішно впоратися з інтерв’ю в онлайн-форматі.

Будьте до цього готові заздалегідь:

  • встановіть програми для відеозв’язку;
  • подбайте, щоб на час інтерв’ю залишитися наодинці з телефоном або комп’ютером в тихому місці;
  • забезпечте нейтральний фон для проведення співбесіди;
  • охайно виглядаєте.

Не всі посади дозволяють працювати віддалено. Тому традиційні співбесіди не варто списувати з рахунків.

Зміна змісту

Важливо не тільки володіти професійними знаннями. Потрібно вміти переконливо розповісти про власної компетенції. Уявити рекомендаційні листи з попереднього місця роботи, розповісти про досягнення і представити їх результати.

Що за «м’які якості» такі?

В останні роки роботодавці частіше звертають увагу на soft skills – гнучкі навички чи особисті якості претендента.

Soft skills – це навички, які пов’язані з соціальною взаємодією, комунікацією, лідерством, управлінням часом, прийняттям рішень. Якості, що відображають здатність людини ефективно взаємодіяти з іншими в робочому середовищі – комунікабельність, емпатія, критичне мислення, вміння працювати в команді.

Підтримка бесіди на інтерв’ю з роботодавцем – спосіб показати володіння цими якостями.

Поради експертів

Помилково вважати, що ведучи мову про проходження співбесіди, потрібно брати до уваги лише поради HR-фахівців. Ми проаналізували поради представників різних професій – керівників виробництва, психологів, стилістів, рекрутерів, щоб зібрати п’ять головних порад.

1. Не стрибайте вище голови

Не витрачайте час на вакансії, для яких у вас очевидно не досить компетенції. Не варто претендувати на посаду керівника відділу без досвіду роботи. Або брехати в резюме про володіння мовами, якими ви не володієте.

2. Підготовка важлива

Підготовка починається з пошуку вакансій. Радимо довіряти перевіреним ресурсів, наприклад дошки з оголошеннями

Складіть резюме і напишіть грамотне супровідний лист. Про те, як це зробити дізнаєтеся з .

3. Зустрічають по одягу

Заздалегідь дізнайтеся, який стиль одягу прийнятий в компанії. Якщо діловий – одягніться відповідно. Якщо дрес-коду немає, одягайтеся в звичному для себе стилі.

Але пам’ятайте, що занадто відверте вбрання, спортивний одяг або одяг для відпочинку на пляжі краще приберегти для іншого випадку.

4. Психологічний портрет

Заздалегідь продумайте, яку інформацію про себе хочете розповісти роботодавцю. Відрепетируйте мова будинку, краще перед дзеркалом або домашніми. Це дозволить почувати себе більш впевнено. Не заискивайте, не тараторьте, ведіть себе спокійно і розслаблено.

5. Компетенції