Щоб утримати працівників, підтримуйте їхні захоплення поза роботою
Щоб утримати працівників, підтримуйте їхні захоплення поза роботою
У міру того, як продовжується Великий відмова від роботи, керівники продовжують боротися з тим, як найняти й утримати кращих фахівців. Чого найбільше хочуть від своєї роботи? і автономія? Краща зарплата і медична страховка? Можливість працювати в команді і позитивно впливати на життя інших людей?
Хоча ці аспекти широко визнані важливими, наше дослідження вказує на додатковий аспект найбільш привабливих чинників, який в даний час не отримав належного визнаннястворення умов для того, щоб співробітники могли реалізовувати свої захоплення поза роботою. Іншими словами, багато співробітники можуть бути задоволені, якщо зможуть розглядати роботу як канал для реалізації своїх захоплень поза роботою, а робочі місця, що дозволяють їм це робити, можуть не тільки залучити талановитих співробітників, але і допомогти їм зберегти свою продуктивність і благополуччя в довгостроковій перспективі.
Як залучити й утримати співробітників, які хочуть реалізувати свої інтереси поза роботою? Спираючись на дослідження, присвячені захопленням на роботі, і приклади компаній, які допомагають співробітникам реалізувати свої захоплення поза роботою, ми рекомендуємо створювати можливості для захоплень ваших співробітників за допомогою наступних кроків.
Працюйте з співробітниками над створенням гнучкості
Що заважає співробітникам займатися роботи поза діяльністю, яка наповнює їхнє життя змістом? Очевидно, що захоплення потребують часу – але в умовах все більш насиченого робочого дня і постійно зростаючого списку справ співробітникам важко його знайти. Щоб підтримати захоплення співробітників поза роботи, керівники повинні працювати разом з ними над виділенням цього часу.
Одним із способів виділення співробітникам часу, необхідного для реалізації їх захоплень, є надання їм великих повноважень у визначенні свого робочого часу і встановлення чітких правил, що співробітники можуть будувати робочий графік у відповідності зі своїми захопленнями. Захоплення можуть зажадати від співробітників виділення певного часу. Співробітники повинні знати, що вони не повинні відчувати почуття провини, йдучи з роботи, або думати, не поставить під загрозу оцінку їх роботи. Наприклад, співробітник однієї компанії завжди хотів стати футбольним тренером у команді своєї дочки, але тренування проходили кожен вівторок і четвер о 17:00, у той час як його робочий час зазвичай тривало як мінімум до 18:00, а іноді і довше, коли це було необхідно. Він вирішив звернутися за підтримкою до свого керівника, який не тільки з ентузіазмом погодився забезпечити йому можливість йти раніше у вівторок і четвер в обмін на більш ранній прихід, але і закликав інших людей в його команді аналогічним чином просити запланований відгул для задоволення неробочих інтересів.
Крім явного заохочення працівників до того, щоб вони зсували свій графік роботи відповідно зі своїми захопленнями протягом робочого тижня, керівники можуть надавати співробітникам спеціальні відгули, включаючи такі заходи, як академічну відпустку. Наприклад, компанія Adobe пропонує працівникам, які пропрацювали в компанії не менше п’яти років, чотири тижні оплачуваної відпустки, щоб спланувати відпустку своєї мрії” або “нарешті написати роман”. Google запустив програму стипендій, яка дозволяє співробітникам проводити до шести місяців, працюючи в некомерційних організаціях над спеціальними проектами. Навіть галузі, які вважаються більш традиційними, такі як інвестиційні, банкінг, почали приймати подібні рішення.
Однак більшої кількості часу може бути недостатньо, щоб повністю реалізувати захоплення – особливо якщо захоплення співробітників пов’язані з подорожами або проживанням в місцях з особливими характеристиками (наприклад, поруч з пляжем для серфінгу або поруч з горами для скелелазіння). Підтримка захоплень може означати гнучкість не тільки в тому, “коли”, але і в тому, “де працювати. Наприклад, деякі роботодавці, такі як Siemens, Twitter, прийняли політику “робота з будь-якої точки світу”, яка дозволяє співробітникам виконувати свою роботу в будь-якому зручному для них місці. Якщо вакансії вашої компанії допускають географічну гнучкість, цю перевагу можна представити як те, що дозволяє співробітникам реалізовувати свої захоплення, і допоможе вам привабливо подати ці вакансії на ринку.
Подавайте приклад
Крім простого надання співробітникам гнучкості, необхідної для реалізації їх захоплень, керівники повинні переконатися в тому, що працівники відчувають себе комфортно, фактично використовуючи цю гнучкість. Тільки подумайте, як важко змусити співробітників використовувати навіть оплачувані дні відпустки за соціального тиску! Враховуючи давні уявлення про або поширена думка про те, що хороший працівник – це той, хто присвячує весь свій час і енергію виключно роботі, підтримка захоплень, не пов’язаних з роботою, вимагає зміни менталітету, включаючи явне схвалення з боку керівників.
Співробітники можуть побоюватися, що нестандартне використання робочого часу викличе зворотну реакцію, і можуть не захотіти скористатися перевагами гнучкого робочого графіка. Дослідження показують, що ці побоювання співробітників цілком обгрунтовані. Працівники, які використовують гнучкий графік роботи, щоб збалансувати роботу і життя, часто стикаються зі стигмою, негативним ставленням. На цьому тлі працівники можуть побоюватися, що якщо вони будуть приділяти час своїм захопленням навіть в неробочий час, то будуть виглядати менш відданими своїй роботі – не кажучи вже про те, щоб скористатися можливістю зробити це в робочий час.
Однак стигма щодо захоплень поза роботинеобгрунтована. Ідея про те, що не пов’язані з роботою захоплення знижують ефективність роботи, не знаходить підтримки. Насправді, дослідження показують, що люди, які мають “побічна захоплення” або іншу роботу, що приносить дохід, виконувану паралельно з постійною роботою, показують більш високі результати на своїй основній роботі. Це відбувається тому, що підробіток сприяє розширенню можливостей і позитивним емоціям. Захоплення аналогічним чином підвищують залученість. Крім того, постійна робота, особливо в свята, і неробочий час, фактично призводить до зворотного результату, оскільки позбавляє людей внутрішньою до роботи.
Керівники можуть зіграти певну роль у розвінчання міфів про неробочих захоплення і допомогти зробити їх нормальними. Наприклад, ви можете поділитися з колегами своїми захопленнями поза роботи. Поясніть, як ви розглядаєте свої захоплення в якості палива, яке заряджає вас енергією для досягнення найкращих результатів, і, що дуже важливо, розкажіть співробітникам, що вони можуть і повинні знаходити час для того ж.
Заохочуйте співробітників ділитися своїми захопленнями один з одним.
Крім того, що лідери можуть ділитися своїми власними захопленнями, вони можуть зробити кроки по встановленню серед своїх співробітників норм, що сприяють захопленням. Це важливо для лідерів крім того, щоб ділитися своїми захопленнями, тому що співробітники часто звертають більше уваги на те, що роблять члени їхньої команди того ж рівня, а не дивляться на лідерів більш високого рангу, коли вирішують, яка поведінка є відповідним. Якщо ніхто з команди не приділяє своїм захопленням, малоймовірно, що співробітники почнуть слідувати за лідером, який це робить.
Один із способів, яким лідери можуть це зробити, – створити простір для співробітників, щоб вони могли ділитися один з одним своїми захопленнями. Наприклад, можна проводити щотижневі лабораторні зборів, на яких кожен член команди може розповісти про те, чим він захоплюється поза роботи, і згодом заохочувати людей займатися цими захопленнями поза роботи в наступні тижні і місяці. Керівники можуть створити канали, присвячені неробочим захопленням, де члени групи можуть публікувати інформацію про свої захоплення і отримувати схвалення від інших.
Крім користі для окремих працівників, створення можливостей для людей поділитися один з одним своїми захопленнями може також зміцнити соціальні зв’язки між колегами, зробивши роботу більш особисте. Почергове розкриття особистих інтересів може допомогти створити відчуття близькості між людьми і закласти основу для позитивних .
Можливості для захоплень можуть стати новим засобом для компаній з великою кількістю віддалених працівників зосередитися на зміцненні соціальних зв’язків між колегами. Багато компаній, що не мають офісів, намагаються об’єднати людей для побудови відносин з допомогою таких переваг, як виїзні заходи в масштабах всієї компанії. Наприклад, дистанційна компанія Buffer, що спеціалізується на соціальних мережах, сплачує своїм працівникам спільні поїздки по всьому світу. Замість того щоб створювати такі виїзні заходи тільки для розваг та ігор, компанії можуть використовувати їх для того, щоб дати співробітникам можливість реалізувати існуючі або вивчити нові захоплення. Наприклад, компанії можуть оплатити зацікавленим співробітникам зустріч і відвідування кулінарного майстер-класу, екскурсію чи вивчення нової мови. Коли співробітники працюють поза офісом, можливості для захоплень можуть створювати новий спільний досвід, який генерує позитив і допомагає колегам залишатися на зв’язку, навіть якщо вони працюють в різних часових поясах.
Витратьте гроші, щоб вирішити проблему
Враховуючи позитивний вплив захопленості на продуктивність праці, все більше компаній починають фінансово захоплення поза роботою. Видатки на ці програми легко компенсуються за рахунок додаткової мотивації та прихильності, які згодом співробітники приносять на роботу.
Наприклад, співробітники компанії Edelman можуть подати заявку на фінансування в розмірі до 2 500 доларів США, щоб присвятити себе справі, яка їм цікаво, чи на “Edelman Escape” – тижневу перерву в роботі і стипендію в розмірі 1 500 доларів США для отримання досвіду. Компанія Betabrand, що виробляє одяг, сплачує своїм працівникам поїздку в країну, яку вони завжди мріяли відвідати – побачити, де народилася їхня бабуся, або відправитися в Париж в пошуках романтики – в рамках своєї програми Flyaway. Компанія по розробці програмного забезпечення FullContac пропонує практику під назвою “”, що включає стипендію в розмірі 7500 доларів США на додаток до оплачуваної відпустки, який співробітники можуть використовувати на будь-які цілі, з однією умовою: вони повинні відволіктися і зайнятися чимось абсолютно не пов’язаними з роботою. В якості іншого прикладу того, як допомогти працівникам знайти собі захоплення поза роботою, можна привести компанію Hinge, яка надає кожному співробітнику 200 доларів на побачення.
Керівники також можуть запропонувати стипендії на навчання, надаючи співробітникам засоби на саморозвиток. Наприклад, Reddit надає співробітникам засоби на особисту і професійну
Гнучкість в графіку роботи часто розглядається як рішення для “обов’язкових умов” життя, наприклад, батьків, які повинні забирати своїх дітей з дитячого саду і тому використовують гнучкий графік для перенесення частини роботи з другої половини дня на вечір, або працівників, які живуть далеко і тому використовують гнучкість графіка щоб уникнути тривалих поїздок на роботу. Поряд з цим, ми вважаємо, що гнучкий графік може використовуватися і для того, щоб давати співробітникам можливість займатися своїми захопленнями. Тоді вони будуть приходити на роботу натхненими.
,як соціальна, так і фінансова, що дозволяє людям знайти у своєму житті місце для захоплень поза роботи, може зробити робоче місце у вашій компанії більш привабливим, а співробітники стануть більш мотивованими, прихильними і лояльними.